ילדים חרדים הזקוקים לסייעת בשל אלרגיה, לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים

צבי טסלר No Comments on ילדים חרדים הזקוקים לסייעת בשל אלרגיה, לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים

כך מזלזל משרד החינוך בבריאות ילדי ישראל הנמנים על המגזר החרדי | תלונות שהגיעו לאתר קול חי מעלות תמונת מצב עגומה במיוחד: ילדים הסובלים מאלרגיות חמורות לא זוכים למענה בדמות סייעת צמודה, למשך כחודש ימים | רוצים סייעת? תתחילו את הלימודים באיחור | פרסום ראשון

משרד החינוך צילום: פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שנת הלימודים במוסדות הלימוד החרדיים מתחילה בכל שנה בא' אלול, אז מתחילים גם בישיבות הקדושות את "זמן אלול". שנת הלימודים במוסדות החינוך החרדי לבנות ובמוסדות המוכרים על ידי המדינה, מתחילה על פי התאריך הלועזי, באחד לספטמבר. בדיקה שערך אתר קול חי מעלה כי הילדים האלרגיים הנזקקים לסייעת צמודה בשל הרגישות הרפואית, ניזוקים מהתנהלות משרד החינוך כלפי המוסדות החרדיים המתחילים את חוק לימודיהם על פי התאריך העברי בא' אלול.

שרי, אם לילד שאמור להתחיל את שנת הלימודים בגן טרום טרום חובה, מספרת לאתר קול חי: "הבן שלי אלרגי ברמה מסכנת חיים לחלב. הוא עבר פעם אחת שוק אנפילקטי ופעם נוספת לפני כשנה אירוע יותר קל. הוא מערב שתי מערכות – התנפחות בעיניים וצפצופים בריאות. הוא אמור להתחיל ביום ראשון הקרוב ללמוד בגן בתלמוד תורה בעיר מגורינו, אלעד אך נראה כי הוא לא יוכל בשל אי הימצאות סייעת".

לדבריה: "נאמר לנו שמשרד החינוך מתקצב סייעות רק מה-1.9, כמובן במידה והוועדה תחליט שהוא זכאי. העירייה שבדרך כלל משלימה את התקציב עד לתאריך הזה, לא תשלים עבורנו, מאחר וזו השנה הראשונה שהוא אמור לקבל סייעת".

היא פורשת את הדילמה ואומרת: "אני לא רוצה שהוא יתחיל ללמוד אחרי כולם אך מצד שני, אני לא יכולה לשלוח ילד עם אלרגיה מסכנת חיים, בלי שום סידור".

יהודה ויסכה, תושבי רחובות, מתארים מצב דומה. "הבן שלנו סובל מאסטמה ומאלרגיה מסכנת חיים לחלב פרה ומוצריו, הוא נושא מזרק אפיפן צמוד. האלרגיה מתבטאת בחשיפה על ידי אכילה ואפילו על ידי מגע ויכולה להגיע עד סכנת חיים ממשית".

הם מספרים שבשנה הקודמת הוא קיבל סייעת צמודה במשך השנה באישור שניתן על ידי משרד החינוך. האישור ניתן שוב לשנה הבאה אך לימודיו מתחילים בא' אלול, הרבה לפני האחד בספטמבר. "בגני חב"ד מועד התחלת הלימודים הינו א' אלול, אך הסייעת מתחילה את עבודתה רק מה 01.09. הלימודים הינם לימודים סדירים עם צוות הגן".

הם עומדים על הצורך בסייעת: "דניאל חייב את הסייעת וללא הסייעת לא יוכל לשהות בגן. לצערנו על סמך מקרים בעבר, חשיפה מזערית עלולה להסתיים בצורה טראגית, ד' ישמור", הם אומרים בחשש ומוסיפים: "מצד שני, מדובר בלימודים סדירים בגן, תקופת הסתגלות שלא ניתן לדלג עליה כיון שזה עלול להקשות על השתלבותו של הילד בגן".

לתחושתם, "הילד נופל בין הכסאות… פנינו לגורמי החינוך והפיקוח אך אין בידם לעזור", הם אומרים בכאב.

"אנחנו עומדים בפני החלטה בלתי אפשרית. לשלוח אותו לגן ולחשוף אותו לסכנה קיומית או לא לשלוח אותו לגן ולגרום לו קשיי הסתגלות ולמנוע ממנו להשתלב בגן בצורה ראויה ככל חבריו. צריך להבין שילד כזה יותר פגיע מבחינה רגשית וכל פגיעה היא משמעותית יותר עבורו מילד אחר", הם אומרים.

מעמותת יה"ל לאלרגיות מזון נמסר: "גורמי המקצוע קבעו שנוכחות הסייעות נדרשת לטובת הצלת חיי הילדים. העמותה קוראת למצוא פתרון כדי לאפשר גם לילדים החרדים האלרגיים לפתוח את שנת הלימודים עם חבריהם בצורה בטוחה"
אנו באתר קול חי, פנינו לעיריית רחובות, שם אחרי בדיקה ופתרון, הגיבו: "בעקבות פנייתכם, נוצר קשר עם ההורים והעניין סודר. הילד יוכל להתחיל את שנת הלימודים כרגיל ותהא סייעת על חשבון העירייה".

מעיריית אלעד נמסר: "מדובר בבעיה ארצית. אנו מודעים אליה אבל אנחנו מחפשים פתרון".

ממשרד החינוך לא הגיבו לבקשתנו לקבל תגובה.

נמשיך לעקוב.



0 תגובות